Финансов анализ (due diligence) на млм компания
1:41
включвне в млм
,
как се проверява една млм компания
,
млм компания
,
проучване
,
due diligence
Edit
Може би сте чували словосъчението due diligence. Какво точно означава due diligence? Това е задълбочен финансов анализ, който обикновено се прави при придобивания и сливания с цел да се идентифицират и намалят рисковете, свързани с транзакцията. Когато попаднете на презентация на млм компания, това, което ще чуете, най-вероятно ще звучи ето така: "Това е най-страхотната възможност, която някога ще чуете и ще имате. Продукта, който предлагаме се продава сам. Ние създадохме повече милионери, отколкото всяка друга компания. Вески може да успее с този бизнес."
Това звучи чудесно, нали? Какво следва ще попитате вие. Откъде да започна?
Ние бихме препоръчали да започнете от due diligence на компанията. Едва след това можете да вземете решение дали да се присъедините или не.
За съжаление, повечето хора, които се включват в такива възможности нямат никакъв бизнес опит и никога не са правили истински бизнес, те нямат и идея какво точно означа
да направим due diligence. Какъв е процеса по който се прави?
Те дори не знаят откъде да започнат.
Нека опишем процеса стъпка по стъпка.
И така due diligence е процесът на проучване (разследване) с цел да имаме информация за ползите и за риска, който поемаме, ако се включим в компанията.
С други думи след като приключите due diligence ще бъдете
наясно в какво точно се въвличате. Така ще предотвратите ненужната загуба на пари като необходима инвестиция, за стартиране на бизенеса, който ви предлагат.
Един от основните проблеми в млм-а е, че хората, които се включват не са свикнали да мислят като предприемачи.Те са свикнали с мисленето на безработните, на потребителите
или на служителите.
Предприемачът търси и събира всички факти, преди да вземе решение.
Когато сте предприемач, вие наистина трябва да имате факти , за да прецените дали да посветите вашето време и усилия в компанията, която ви предлагат.
Не на последно място стои въпроса с вашата репутация -
струва ли си да я заложите името си. Тук са някои ключови въпроси, които трябва да си зададете и да намерите техните отговори по време на due diligence процеса.
1. Къде се намира компанията - нейният адрес, телефон, името на собственика, името на изпълнителния директор?
2. Кой е човека, който ви представя тази възможност? Неговият бизнес, образовение и къде живее?
3. От колко време компанията е стартирала бизнеса си?
4. На печалба ли са? Фалирали ли са в миналото?
5. Има ли хора в компанията - независимо на каква позиция (среден или висш мениджмънт) срещу които се води граждански или наказателен процес?
6. Има ли данни за някакви нечестни сделки или практи в миналото от служители на тази компания?
7. Каква сума е нужна за да стартирате тази бизнес възможност?
8. Дали продукта или услугата, които се рекламират са на конкурентни цени?
9. Имате ли уникално предимство пред другите компании, които предлагат същия продукт или услуга?
10. Какъв е потенциала на пазара, който ще таргетирате?
11. Дали този пазар се разширява или намалява?
12. С колко други дистрибутори ще се конкурирате във вашата зона?
13. Колко пари прави средностатистическия дистрибутор с тази компания?
14. Какви са рисковете, които ще срещнете докато правите този бизнес?
15. Легален ли е?
16. Има ли опасност компанията да фалира в близко бъдеще?
17. Каква е репутацията на компанията? Репутацията на компанията е изключително важна. Поразпитайте други
дистрибутори, за да си създадете правилно мнение.
18. Много финансови пирамиди се представят за легални млм компании и искат веднага да получат колкото може повече пари от вас.
Точно тук ще ви бъде от полза due diligence на компанията. Човекът, който ви представя тази възможност трябва да
бъде в състояние да ви отговори на основни въпроси. Дали това, което ви предлага е легално и не нарушава закона.
Не вярвайте сляпо на информацията, която ви се представа. Проверете внимателно и надлежно фактите, които ви представят. Помислете си колко е трудно да минете успешно едно интервю за работа. Тук е същото.
Започнете да задавате въпроси, спрете да мислите като служител и започнете да мислите като собственик
на бизнес. Проверете всяко оплакване или жалба преди да се включите в бизнеса. Задайте на този, които ви предлагавъзможността въпроси, на които бихте бил подложен при едно евентуално интервю за работа.
Когато разполагате с всички факти ще можете да вземете решение дали да започнете с тази компания. Задълбоченият due diligence ще ви спести много нерви и евентуални разходи, затова не го подминавайте. След като разполагате с фактите, вече можете да вземете решение.
Успех в начинанието!
0 коментара :
Публикуване на коментар