Трезво за Пианде (да се чете Тианде)


Нека да перефразирам една известна статия за млм-а и да започна така : „Дори да живеете щастливо, един ден някой ще се изправи пред вас и ще започне да ви обяснява как можете да правите „бизнес“ с Пианде (Тианде) и как на всяка цена трябва да се присъедините към тази „компания“. Вероятно ви прави впечатление, че слагам в кавички думите „бизнес“ и „компания“. Освен, ако не изпитвате неистово желание към куфарната търговия и алъш-вериша няма никаква друга причина да последвате съвета, който ви се дава. Не е нужно да имате диплома от Харвард, за да стигнете до заключението, че Пианде (Тианде)  и „бизнес“ са несъвместими.  Допущам,че човекът, който ви отправя предложението е бизнесмен с широка култура, опит в големи корпорации и вероятно се изявява в една от следните роли: щастливо омъжена домакиня, която смята, че управлението на домашния бюджет на четиричленно семейство и това на корпорация от 4 000 човека е идентично; самоизмислил се и недоказал се с десетилетия  мрежар и специалист по всичко, примерно от Делиормана, който  поради провинциални комплекси предпочита да не се появява и съревновава  сред водещите  български  дистрибутори от доказани американски и европейски МЛМ компании  у нас, а  да бъде едноличен „баш специалист“ от Алтайската чайна руска  компания и  манипулира семпли наивници за супер бизнес с пишман „пенкелери“ /лекуват всичко/ китайски чайове  и забранени в Европа кремове и мазила с овча плацента и подобни животински съставки;масажист с интернационален опит; световно неизвестни певец или дори диригентка  на симфоничен оркестър, оказало се впоследствие самодеен  хор, които има нужда да уплътняват свободното си време или ПР-ка с увлечения в астрологията и езотериката.

Проблемът на повечето хора е, че нямат реални бизнес познания и почти никаква информация за млм-а и компаниите, които използват този бизнес модел. Но дори и това не е най-лошото. Най-лошото е,че нямат критерии по които да оценят дадено бизнес предложение и критерии по които анализират една компания и да разберат дали тя им предлага бизнес или куфарна търговия с елементи на млм.
Ще използвам сравнението, като прийом и ще направя съпоставка между компанията Пианде (Тианде) и компанията с която си сътруднича – ФМ Груп.  Без да претендирам за изчерпателност, ето някои критерии, които можете да ползвате и …..хайде сега да поговорим трезво за Пианде (Тианде) и какво всъщност е:

1.       Собственик/ци на компанията
2.       Мисия на компанията
3.       Продукт – иновативност и цена
4.       Маркетингов план и успели сътрудници
5.       Сигурност и защита на интересите на партньорите

Да започваме :)
1.       Собственик/ци на компанията
→ На официалният сайт на Пианде (Тианде) откриваме информация,че Марина Валентиновна Одинцова е председател на президентския съвет на компанията и едновременно с това брилянтов директор – две в едно!  Ако Марина Одинцова е собственик, то тогава защо развива дейност като партньор?  В млм компаниите собственика обикновено изгражда стратегията за развитието на компанията, за навлизането на нови пазари, въвеждане на нови продукти. Той няма право да изгражда собствена структура. Същото се отнася и за всичките служители в офисите и производствените звена на фирмата. Собственик или служител  и  едновременно партньор –  абсурд без край, възможен само в  Алтай, някъде около  Китай, къде точно и спонсора не знай.......!

ФМ е семейна компания и в момента се ръководи от Артур Травински, който няма собствена структура и не се конкурира с партньорите в компанията.

2.       Мисия на компанията
→ При ФМ Груп е лесно, защото мисията е посочена в първото изречение с което ни представят компанията : «Мисията на FM GROUP е да доставя висококачествени продукти на атрактивни цени директно до дома на клиента, изключвайки традиционната магазинна мрежа.» Ясно и кратко. Точно това и правят.

→ Виж при Пианде нещата не стоят по този начин. Посетих и изчетох доста сайтове, но никъде нито дума за мисията на тази небесна компания. Бихме могли да сметнем това изречение (ако някой нещо разбира от него, моля да обясни) като бегъл опит за представяне на мисията на компанията «Философията на небесната хармония, която е от основно значение за рецептите на източните лечители  и енергията на красотата, която се съдържа във всяки наш продукт, сътворяват искрицата на щастие, която се дава от ръка на ръка в нашия свят на TianDe.» Философия на небесната хармония??? Някой знае ли какво е това? Основа на енергията на красотата? А  може би основата на магията на простотията..или лъжата, че чайчето оправя „нещата“...Напомня ми за поговорката «Една гаща плява, да яде наш’то магаре.»   
Моята лична интепретация след като се запознах със структурата, организацията, възможността и продуктите на Пианде е, че мисията е друга, но тя определено няма да зарадва партньорите на компания и затова е щателно замаскирана. Ленин навремето нарича масата хора в едно общество, които са неуки, необразовани, без информация за нещата «полезни идиоти». Те са лесни за манипулация и моето предположение, че мисията на Пианде е привлече възможно най-голям брой «полезни идиоти» в структурите си.  Продължете да четете и сами ще се убедите, че е така.

3.       Продукт – иновативност и цена
И така стигаме да продуктовата гама на Пианде. В млм компаниите обикновено се търси иновативност на продукта и цена, която трябва да е по-ниска от тази, която ще намерите в търговската мрежа (нали използваме съкратен път на дистрибуция).  Иновативните продукти обикновено са защитени с патент и отделно компанията има собствена фабрика в която ги произвежда. Нека да видим как това стои във ФМ Груп и в Пианде.
→ Фабриката на ФМ Груп е във Вроцлав и продуктите определено са на най-атрактивната цена, която можете да намерите на пазара. Парфюм за 25лв (30мл)не предлага нито една компания. Тоалетни води, парфюмни води, парфюми на основата на синтетични етерични масла – да, има много, но тях няма как да ги сравняваме с парфюм, който има 20% концентрация на естествени етерични масла.
→ Пианде няма собствена фабрика. Тук сме тотално шокирани- толкова успешна и стремително развиваща се компания и всички продукти ги прави на ишлеме в китайски държавни фабрики??? Естествено, за разлика от нормалните МЛМ компании със задължително собствено производство на патентован уникален продукт, тук никой не ограничава производството на същите китайски масови шир-потреба продукти предназначени за свободна продажба и извън Пианде (Тианде). Предполагам как се чувстват дистрибуторите на "небесната компания", когато възмутени техни клиенти им поискат обяснение, защо намират същите "уникални и единствени небесни продукти" на Пианде в обикновените китайски магазинчета по света, но на много по-ниска цена.
Нека да сравним: 

Маска филм Плацента , 80гр - 17.20лв  (продукт на Пианде) и
Натурална маска за лице и шия Златна плацента 36гр - 4.99 лв (тоест 2 маски, 72гр, 10лв) – цена в онлайн магазин за директна продажба (не е продукт на Пианде)
Сами сметнете 58% завишение на цената при Пианде. Най-продаваните продукти във ФМ Груп са парфюмите. Ето сравнение между продукт на ФМ Груп и Пианде (Тианде) :

   I.  Луксозен прафюм на ФМ Груп, 100мл, клиентска цена 42лв
  II.  Парфюмна вода на Пианде (Тианде), 50млм, клиентска цена 88.80лв

Да го коментирам ли това? Двойно по-скъп продукт с по-ниско качество – парфюмната вода е с по-нисък процент на етеричното масло в сравение с парфюма. Количеството също  е двойно по-малко. Е, да Китай е далеч и траспорта оскъпява :) Дали?
Продуктите на Пианде (Тианде) се основават на «народната мъдрост и знания на древния Изток» . Ако имате интересна лечебна рецепта останала от вашата баба за маска, чай или нещо друго горещо ви препоръчваме да се свържете с някоя китайска държавна фабрика и да започнете масовото й производство. «Полезни идиоти» както е казал др. Ленин няма да липсват и разпространението ви е в кърпа вързано.  Давайте двигаться дальше……(да продължим по-нататък).

4.       Маркетингов план и успели сътрудници
Това е също много интересна част от анализа J От 2012 до днешната дата Пианде (Тианде) направи три пъти промяна в маркетинговия си план и то в полза на компанията, а не на сътрудниците. Това говори ли ви нещо? Ако не ви говори е добре да помислите за друга сфера на изява, но не и за млм. За сравнение ФМ Груп за 11 години има една промяна в маркетинговия план : минимума продукти, които един сътрудник трябва да си закупи, за да си получи бонуса от 20лв се промени на 35лв. При Пианде (Тианде), ако нямате продажби на фиточайове за мъжка пУтентност и дамски превръзки, които лекуват безплодие за 200лв на месец рискувате да загубите структурата от сътрудници под себе си. Наистина ли искате да ви третират по този начин? 
Дали сте обърнали внимание каква е цената на една точка в Пианде (Тианде) и какво означава това на практика? Да видим :
- една точка във ФМ Груп е 0,65 стотинки
- една точка в Пианде (Тианде) е 1,90 лв
На практика означава,че ако аз продам продукти за 50лв във ФМ ще получа 80точки, а в Пианде (Тианде) 26 точки. Практически за да достигнем едно и също ниво по маркетинговия план, сътрудникът в Пианде (Тианде) ще трябва да продаде 3 пъти повече продукти от мен!

Перлен Директор в Пианде (Тианде) трябва да направи 50 000 точки. Перлена Орхидея във ФМ също трябва да направи 50 000точки. Точките са еднакви, но оборота в Пианде (Тианде) е 95 000лв, а във ФМ Груп 32 500лв. Това е сериозна разлика, нали? Доста дамски превръзки и фиточайве ще трябва да продадете за да стигнете тези обороти!

Когато ми представят една млм компания винаги ми е интересно да разбера кои са успелите сътрудници в нея и дали са от националност различна от тази на самата компания :) Защо? Ами защото, ако всички сме равни, то тогава е нормално да видите успели сътрудници от други националности, нали?
Е, в Пианде (Тианде) на главната страница няма да видите такива :) Всички са от националността от която е и самата компания. Проучихте ли процедурата за получаване на руски паспорт, ако сте решили да изкачвате кариерната стълбица в Пианде (Тианде)? 
Във ФМ Груп партньорите, които първи се квалифицираха по третия маркетингов план са : латвийка, която живее в Лондон, италианец от Бари, третия партньор е също от Италия, но жена и чак четвъртия сътрудник, който успя да защити това ниво се оказа поляк. Има известни разлики, нали?

5.       Сигурност и защита на интересите на партньорите

Това е любимата ми част от анализа. Ако аз приема да си сътруднича с една компания, тя трябва да ми гарантира,че защитава моите права, че начислява коректно точките, независимо сътрудника ми в коя държава се намира, нали?

→ Във ФМ компанията има собствен офис откъдето всички партньори си поръчват продуктите. Софтуерът ми дава възможност в реално време да видя къде има покупки от партньори, които са в различни държави. Ако мой партньор от Италия или Австралия си закупи продукт, то аз веднага виждам точките. Имам възможност чрез симулатор да си изградя стратегия как да си изградя организацията така,че да имам бонус, който искам.

→ Как стоят нещата при Пианде (Тианде) по отношение на защитата на интересите на партньорите? Компанията няма представителства. Тя отваря сервизни центрове, като дава възможност на сътрудниците да направят мини-склад. Може би изглежда чудесно на пръв поглед, но нека да видим до какви последствия може да доведе това?
Представете си ситуация в която клиент се изприщи или почувства зле в резултат от използването на продукти, базирани на «философията на небесното съвършенство». Кой поема негативите? Собственикът на сервизния център, разбира се. В България няма на кого да се оплачете, а и дори да го направите трудно е да повярваме,че ще има последствия. Не така стои въпросът в Германия и Англия, където има доста добре организирана и действаща съдебна система. Струва ли си да ви подведат под съдебна отговорност в Англия или в Германия заради това,че сте повярвали във «високото качество на продуктите произведени на основа на небесното съвършенство?» Я сега си представете как биха ви се зарадвали данъчните и финансовата полиция в тези държави, ако някой се оплаче, че сте му продали продукт без касов бон? Интересно, нали? 
Най-големият абсурд, който противоречи на философията и половин вековната вече практиката на реалния и почтен мрежовия бизнес е точно тази: „поднебесната“  възможност отделни дистрибутори да откриват  собствени търговски складове с наднебесно-хармоничните-шир-потреба продукти на компанията.  Пиянде (Тианде). Пак да повторим: фирма не е регистрирана официално в България,  няма собствен офис и складове  (това важи за Германия, Англия и т.н.).Единственият начин да се снабдиш с нейни продукти са дистрибуторските складове в отделни селища в страната. Поради тази причина поднебесния и наднебесен бизнес в България просто е един кошмар , който не дава възможност  на новоизлюпения  и облъчван с неверна информация дистрибутор-международник да  изгради голяма мрежа в страната, да не говорим за чужбина...

Представете си, че имате дистрибутор в друг град в България. Той отива в местен склад да търси продукти. Вече и вие и той имате опита, че от стотиците масови китайски продукти, отбелязани в каталозите, само няколко са търсени и реално продавани. Очертава се следната ситуация: след като дистрибутора и собственик на склада разбере, че клиента вече е регистриран и ефекта от покупките му като точки и пари ще са за реалния му спонсор, а не за него, къде откровено, къде по-дипломатично, къде по-просташки, чисто „по нашенски“ му обясни, че той няма шансове да се снабдява с „вървежните“, според сленга на фирмата продукти, защото те просто не достигат за екипа му, камо ли да се дават на случайни поднебесни бизнесмени от други екипи и то представи си, от някаква далечни незнайни райони. Снабдяването е трудно и неритмично, особено за „вървежните“ чайове и мазили, защото не е централно от фирмата, а всеки склад сам си търси стока по „законите на джунглата“. Краят на ситуацията е предизвестен...съвсем веднага или малко по-късно на дистрибуторите „им светва“, те се отказват от спонсора си, за да се включат в екипа на склададжията като единствена възможност, ако не развият мрежа, поне да се снабдяват на место с „вървежна“ поднебесната благодат за своя употреба, докато един ден не я намерят в някой китайски магазин на много по-ниски цени и нещата си дойдат на мястото...Ако човека се „заинати“ и почтено държи на спонсора си, освен трудностите за покупка на определени стоки следва и почти невъзможното отчитане на пълния обем точки за него и спонсора му, поради незаинтересоваността на склададжията да отчете тези точки, а и пълната „бъркотия“ и липса на регламент и точен софуеър за този отчет. Препирните и „доказването“ на точки за всеки конкретен случай между дистрибутори и склададжии са ежедневие и се продължават месеци,ако въобще се стигне до до положително разрешение. Тази ситуация е валидна и за сервизните центрове извън България - в Испания, Англия, Германия. Е, какъв международен бизнес ще развиете с такава система?



В резюме: Ако съседът Пешо си купи последен модел каруца, излезе на мегдана у село или на площада в града и викне с пълно гърло : "Хора, елате да ми видите новия Мерцедес" - ще му повярвате ли,че каруцата е Мерцедес? 
Защо някой да ви повярва,че сте бизнесмен или пък правите мрежов маркетинг само поради факта,че станал дистрибутор на Пианде (Тианде) или пък сте отворил сервизен център на "небесната компания"? Вие правите куфарна търговия с елементи на млм и сте просто куфарен търговец. Това,че Пианде (Тианде) е включила елементи на млм в структурата си не я прави млм компания. Поради изброените по-горе причини тя е и продължава да бъде компания, която предлага куфарна търговия с елементи на млм.
Вие? Вие имате избор! Или да продължите да бъдете част от «полезните идиоти» 
или на база получените нови знания да вземете друго решение.
Интелигентните хора коригират грешките си, а глупавите ги затвърждават до пълен провал. Вие избирате от кои да бъдете!



Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар