Съвременните пирамиди и фараони


 В България всички са професори и то по Всичкология и затова е малко сложно на толкова знаещи и можещи хора да се обяснява каквото й да било. Независимо от този факт искам да обясня разликата между млм компания (мрежова компания) и финансова пирамида, която се представя за такава. Разлика има. Огромна. За специалистите тя е видима, но повечкото професори по Всичкология се провалят в нейното разпознаване.

Статистиката твърди,че срещу една истинска мрежова компания стоят 15 пирамиди. Вземете този факт, добавете високата финансова неграмотност на българите и става ясно, защо у нас се вихрят толкова финансови пирамиди и защо толкова хора си губят парите в тях.
Тази статия цели да помогне на всеки, който иска не попада в капана на мошеници и финансови пирамиди, които се представят за млм компании.

Много често хората изтъкват като аргумент, че дадена финансова пирамида не е така, защото видите ли тя имала легална регистрация в Търговския регистър и дори си плащала данъците. Ами вижте, НАП се интересува дали една компания си плаща данъците, но не се интересува по какъв начин си генерира печалбата. В случай, че въвлича хората в пирамидални схеми, това е повод с тази компания да се занимае прокуратурата, но знаем, че тя е твърде заета с по-важни дела и не й остава време за шарани, които доброволно са си дали парите на сладкодумни мошеници.


Да започнем с факта, че всички организации, независимо дали принадлежат към индустрията на директните продажби или традиционния бизнес имат пирамидална структура. Оттук можем да кажем, че по отношение на структурата, има прилики и сходства между пирамидите и останалите организации.

Как да различим една пирамида от една истинска компания, тогава? Основната разлика между пирамидата и истинската компания е в начина по който работи.Ключов момент е как се генерират доходите - дали от привличането и включването на нови членове или по друг начин? Дали дейността на компанията се свежда до действителни продажби на крайни клиенти? Необходимо ли е за да се присъедините към дейността на компанията да платите висока първоначална вноска или да дадете много пари авансово? В случай,че някой реши да се откаже от бизнеса има ли клауза, която да предвижда да му върнат парите или поне част от тях? Маркетинговият план на всяка компанията, която претендира да е мрежова е най-сигурния инструмент, който ще ви даде отговор дали се касае за истинска мрежова компания или за финансова пирамида. Нека видим на кое трябва да обърнете внимание, когато получите покана за включване в такава компания. Има няколко елемента по които лесно можете да се ориентирате и да разграничите едното от другото.

1.     Първоначалната сума за включване
Легални мрежови компании
Сумата за регистриране в такава компания е обикновено ниска и като цяло покрива маркетинговите, обучителните материали и стартовия пакет с продукти.Пирамидите като правило изискват високи суми за включване в бизнеса или пък предлагат обучителни материали на много завишена цена.
Финансови Пирамиди
Пирамидите генерират печалбата си основно от набиране на нови членове. При тях няма реален продукт, който да продадете. Ако това е мрежова компания, тогава трябва да има опция да продадете продукта на краен клиент, без да се налага той да се включи в компанията. В случай, че няма такава опция категорично говорим за финансова пирамида.

2.     Продукт
Легални мрежови компании
Тези компании продават висококачествени продукти директно на крайният клиент. Продажбите се формират от повторното закупуване на продукта, защото той е консуматив.Това е възможно, защото тези компании инвестират милиони в научноизследователска и развойна дейност, за да могат да разработят висококачествени продукти.
Финансови Пирамиди
Пирамидите много умело се маскират като легални мрежови компании и се опитват да имат елементи от дейността на мрежовите компании. В случай,че има продукт, то той е съмнителна стойност. Парите тук се генерират не от повторно закупуване на продукта е по типичния за пирамидата начин - набиране на нови дистрибутори, които в момента на регистрация трябва да платят висока вноска, за регистрация или да закупят продукти на цена в пъти по-висока от тяхната реална себестойност. Много от компаниите, които предлагат онлайн работа в действителност нямат продукт. Сумите за комисионните идват от месечните такси, които всеки партньор плаща. В момента в който намалее броя на присъединилите се нови сътрудници или пък голям брой партньори спрат да плащат месечни такси, пирамидата рухва.

3.     Политика на връщане на продукта
Легални мрежови компании
Правилото при тези компании е, че има политика за връщане на продукта.Това са редки случаи, но в случай,че има недоволен потребител, то той има право да си върне продукта и да си получи парите.
Пирамиди
Пирамидите не изкупуват нищо обратно. Така схемата би се сринала много бързо, ако има предвидена такава клауза. В случай, че в договора няма клауза по която да си върнете парите, това и индикатор, че става въпрос за финансова пирамида.

4.     Дългосрочност на проекта
Легални мрежови компании
Тези компании се стремят да изградят дългосрочен бизнес. Във всяка страна в която те работят това е важен критерий, защото компанията има отговорност към малкия и средния бизнес, които са основните й партньори.
Пирамиди
Пирамидите са схеми за бързо забогатяване.Естеството на пирамидата е има голям брой на дъното, за да могат да се изплащат много големи комисионни на няколко човека на върха.Това е причината те да не могат да останат в дългосрочен план на пазара.

5.     Генериране на бонуси и комисионни
Легални мрежови компании
Бонусите и постиженията са само и единствено на база положени усилия. Това означава,че доходът на дистрибуторът е обвързан с усилията, които той полага в този бизнес модел. Неговата роля е да споделя за продуктите на компанията и за бизнес възможността. В млм компаниите големината на екипа и оборотите, които правите ви изкачват по маркетинговия план.
Пирамиди
Изключителен белег само и единствено на пирамидата – позициите могат да се закупуват.В никоя легална мрежова компания това не може да се случи.


6.     Продажби на продукт и качество
Легални мрежови компании
Тези компании са зависими от продажбата на качествени продукти на крайните потребители, защото само това им гарантира пазарен дял.
Пирамиди
Пирамидите не са заинтересовани от това потребителя да закупи отново това, което те предлагат. Печалбите се генерират от привличане на нови членове, които купуват "услуга" или позиция, защото това е необходимо условие за включване в пирамидата. В резултат на това новите участниците се озовават с продукти, които са далеч под тяхната пазарна стойност и високи вноски платени с цел стартиране на "бизнес". Ако пирамидата рухне, участниците нямат никакъв шанс да си възвърнат "инвестициите".

7.     Изграждане на екип
Легални мрежови компании
Тези компании се изграждат структури от независими дистрибутори, които продават продукти. Дистрибуторите получават обучения и материали с които да се запознаят с качествата на предлаганите продукти и да усвоят умения за тяхното предлагане.
Пирамиди
Организаторите на пирамидата участват в измама и съвсем съзнателно заблуждават останалите.

8.     Правила и етичен код
Легални мрежови компании
Имат стриктни правила и етичен код и не позволят на партньорите си да имат складове с продукти.
Пирамиди
Участниците в пирамидата нямат друг избор освен да се задръстят с продукти и да се ангажират с високи такси за участие.

9.     Генериране на печалбата
Легални мрежови компании
Дистрибуторите продават продукти и услуги. Печалбата идва от продажбата им. Бонусите се изплащат въз основа на генерирания оборот.
Пирамиди
Участниците в пирамидата са фокусирани в рекрютване на нови членове и като цяло няма конкретен продукт или услуга,която да предлагат на крайния клиент. Печалбата идва от вноската, която плаща всеки участник за да се присъедини към пирамидата и от месечната вноска, която започва да плаща.

Много хора смятат, че така наречените „интернет компании“ – гледане на видеа, реклами, интернет страници и т.н. са истински мрежови компании. Не са. Това са финансови пирамиди. Те нямат реален продукт, който да продадете на крайния клиент. Ако не набирате членове, които да плащат първоначална вноска и месечна такса, то и вие няма да имате комисионна.
Надявам се тази статия да помогне на много хора са се откажат от безсмисленото губене на време в такива компании и ще им помогне да не губят парите си. Всяка финансова пирамида рухва, ако няма достатъчен брой участници, така, че ако има повече информирани хора, то и броя на финансовите пирамиди ще намалее.





Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар