Да поговорим малко за креативността.
В наши дни, ако не сте достатъчно креативни, трудно ще имате успешен бизнес. Креативността за щастие не е висша математика и всеки може да я приложи. Хората си мислят, че креативността се изразява в лансирането на нова идея,
такава, каквато никой досега не е имал. Всъщност в повечето случаи тя е да подобрите нещо, което много хора правят - продукт или услуга.
Ето пример за креативност, използвана от един брокер на недвижими имоти. Той е бил поканен на сватбата на брат си в Индия. Взел със себе си надпис, от тези, които се поставят до имотите, които са продадени и на който разбира се пишело "ПРОДАДЕН" - SOLD. Поставил този надпис пред Тадж Махал, направил снимка и я изпратил на клиентите си. Надписа върху снимката-картичка бил следният : "Един мъж построил най-голямата сграда в името на любовта. Такъв монумент светът не бил виждал още." След това с малки букви добавил : "Аз съм брокер на недвижими имоти, но върша моята работа с голяма любов."
Години по-късно неговите клиенти все още си спомнят тази картичка и разказват за нея. Това му помогнало да се открои в морето от брокери на недвижими имоти и да бъде предпочетен пред другите.
Друга жена решила да използва следната възможност, за да се запознае с колкото може повече хора и да им даде своята визитна картичка.През ноември месец в САЩ се предлагат на CD най-харесваните песни от месните радиостанции. Това се случва само в една определена верига магазини. Хората още от зори застават на опашка и чакат, за да си купят CD-то. Вече девет години тази жена прекарва времето си по такива опашки и се запознава с хората, дава им визитката и завърва нови контакти.
Кое е общото в тези две истории? Креативността.
• Подобрете съществуващата идея. Вместо да търсите нова,страхотна идея, вземете и подобрете някоя съществуваща.
• Вижте от друга гледна точка как можете да свършите дадена работа. Това винаги остава в съзнанието на клиентите.
• Повтаряйте това, което работи. Анализирайте направеното. Шансовете да намерите начин да го подобрите са големи, когато размишлявате върху него.
Изводите : Креативните идеи не само новите, а и тези, които сме подобрили и използвали по начин различен от познатия на всички!
0 коментара :
Публикуване на коментар