Мислих дълго време дали да се включа в дискусията за Saveway и да кажа личната си позиция.
Горната снимка е част от отговора, защо реших да го направя и може би още една мисъл на
Айнщайн, която не е толкова позната ме накара да седна да пиша: "За да станете безупречен член на стадо овце, нужно е, на първо място да бъдете овца." На мен лично това второто трудно ми се отдава.
В медиите се писа и говори много защо Saveway е пирамида, дори имаше пресконференция с организаторите на въпросната пирамида, много хора пишат по форуми и блогове и т.н. Вероятно повечето от тях са наясно защо Saveway е пирамида, но не успяват просто и ясно да го обяснят и това води до объркване сътрудниниците на пирамидата. В допълнение още повече се затвърждава тяхното мнение,че компанията всъщност е легална, почтена и едни "лоши и завистливи" хора се опитват да я очернят и да й развалят имиджа. Така. Аз ще поднеса само факти в тази статия. Когато се води спор аргументите са тези които решават, кой е прав и кой не е. Аргументите казват били факти - така твърди логиката.
Вярата не е факт и не може да се използва като аргумент в една дискусия. Моля, всички вярващи в легитимността и почтенността на въпросната компания да се запознаят внимателно с фактите, да ги анализират и след това да седнат на разговор с "вярата" си и да обсъдят какво ще правят: бизнес като използват знания или ще градят финансови пирамиди водени от силната си и непоколебима вяра.
Тук ще изброим фактите по номера:
Мрежовият маркетинг е като футбола : проста игра, но не за прости хора. Да разграничите една истинска мрежова компания от пирамида е фасулски лесно. Иска се желание да проумеете как стоят нещата и да анализирате внимателно информацията, която сте намерили.Софийска търговско промишлена камара публикува статия в която има посочени критерии по които да сравните и да прецените дали компанията с която ще градите бизнес е мрежова компания или финансова пирамида. Ето линк към тази статия. Много хора вярват,че щом една компания е регистрирана в НАП, то тя е легална. Това е равносилно да обркаш боя със ситуацията. НАП няма отношение как една компания си генерира приходите. За тях е важно да си плащат
данъците върху тези приходи.Както твърди самият Айнщайн "Най-трудното за разбиране нещо на света е данъкът върху доходите."
След като това не е критерий за отграничаване на финансова пирамида от мрежова компания, тогава кое би могло да бъде?
- Начинът по който се генерират доходите разбира се. Дали това става чрез привличане на нови клиенти или чрез дистрибуция на продукта, който произвежда тази компания. Мрежовите компании са директен производител на стоки и услуги, които по правило са консуматив /тоест имаме повторяемост на покупката/ и вие можете да закупите този консуматив или от самата компания или от неин парньор. Системата на мрежовият маркетинг използва друг дистрибуционен модел на придвижване на този консуматив - лична препоръка от партньор на компанията и възможност да закупите продукта/услугата по цени на едро директно от производителя. Бонусите, които сътрудника получава са на база оборота от продажбата на продукта/услугата на крайни клиенти. Да започнем отзад-напред нашия анализ.
- Критерий №5 гласи, че :"Бонусите и постиженията са само и единствено на база положени усилия." Нека дадем пример с истинска мрежова компания и след това да сравним какво предлага Saveway при същите условия. Да допуснем,че вие ставате партньор на компанията Х. Компанията Х ви предлага три стартови пакета, за да придобиете права на партньор.Сумите /условно/ на стартовите пакети са А-10лв, В-50лв и С-100лв. Вие се регистрирате с пакет А-10лв, но вашия колега Иван, който разполага с повече финанси се регистрира с пакет С-100лв.Първият месец вие сте ентусиазиран от възможността да имате допълнителни доходи и успявате да реализирате оборот на компанията за 1000лв /условно/ , а вашият колега за 500лв. В истинска мрежова компания в този случай, вашият бонус ще бъде по-голям от от този на Иван, защото вие сте генерирал по-голям оборот от него и няма абсолютно никакво значение,че сте се регистрирали с различни стартови пакети. Това важи за всяка мрежова компания. Правата на сътрудниците са равни, независимо от факта с какъв стартов пакет се регистрират.В случай,че компанията има автомобилна програма/ а почти всички мрежови компании имат такива/ то тогава всеки партньор получава право да учавства в нея и да получиавтомобил щом достигне и защити нужното ниво. В допълнение мрежовите компании предлагат бек-офис /напълно безплатно при това/ от който можете да следите развитието на структурата си и оборота, който имате за месеца.
- Как стоят нещата когато имате финансова пирамида, а не мрежова компания? Ето как /вижте бонусите на пирамидата тук/! В зависимост от стартовия пакет, който сте платили вие получавате различен бонус, изплащането на бонуса е до различни нива и възможността да учавствате в автомобилната програма не е валидна за всеки партньор. Няма /пак ще го повторя, бавно за да ме разберат сътрудниците на пирамидата/ няма мрежова компания, която да изплаща различни проценти бонуси и да ви ограничава участието в автомобилната програма в зависимост от стартовия пакет с който сте се присъединили. Това е категоричен и сигурен белег, че говорим за финансова пирамида. Истинските мрежови компании изплащат бонуси въз основа на оборота, който е генерирала вашата структура, а не въз основа на стартовия пакет с който сте влезли в компанията.
- В нито една мрежова компания не можете да си купите позиция.Трябва да достигнете до нея на база екипа, който изграждате и оборота, който правите с този екип. Във финансовите пирамиди позиции се купуват и това отново сигурен белег да разберете с каква компания си имате работа. На пресконференцията беше достатъчно поне един журналист да си беше направил труда да разбере механизма на работа на мрежовите компании и да зададе следния въпрос: "Защо в Saveway могат да се закупуват позиции и защо нито една мрежова компания не предлага подобна опция? Защо бонусите и процентите са различни в зависимост от стартовия пакет и защо в нито една мрежова компания няма такава практика? "
- Дали да коментирам правилото за връщане на продукта? Има ли опция сътрудник на Saveway да си върне картата или Бизнес центъра и да си получи обратно парите? Не, така ли? Защо ли? Защото когато вие сте мрежова компания вие действате от позицията на добър стопанин и искате потребителя да повтори покупката си, затова стремежът ви ще бъде да му предложите най-добрия продукт на най-добра цена. Във финансовата пирамида вие действате от позицията на мошеник и за вас е важно да вземете парите, без да дадете възможност сътрудника да си ги получи обратно.Когато ви извадят от джоба една солидна сума /примерно 4000лв/ тогава ставате жертва на една теория от психологията, а именно тази на когнитивния дисонас.Благодарение на нейния механизъм "новоизлюпения" партньор трудно чува и вижда очевадни неща, защото в противен случай, ще трябва да си признае,че са го прецакали и то доста грубо /все пак 4000лв са си 4000лв/. Тези, които искат да научат повече за когнитивния дисонас и защо той им пречи да видят обективната действителност, могат да започнат от ето тази статия .
- Може би аргументите до тук бяха доста сложни,защото касаят компенсационния план на Saveway и затова нека да минем към нещо по-лесно смилаемо.Както вече писах мрежовите компании предлагат продукт, който е консуматив и неговото повторно закупуване води до натрупване на оборота, върху който се изплащат бонусите.Ето един много лесен въпрос : консуматив ли е продукта на Saveway и колко пъти ще си го закупите?Колко пъти ще си купите картата и колко пъти ще си купите Бизнес Център /или по сполучливото сравнение на Крис Божилова "куче в чекмедже" /. Еднократно, така ли? Откъде тогава ще дойде оборота върху който да ви изплатят бонуса? А, от това,че баба Гицка ще купи кило сирене и 200грама маслини от кварталния магазин, а вие предвидливо сте й натикали в ръцете картата на Saveway. Да видим : Saveway не е произвела сиренето и маслините и тя не е директен производител на продукт, който е консуматив и който предполага многократно закупуване. Тя е сключила договор с търговеца, който държи кварталния магазин откъдето баба Гицка си пазарува. Този договор не е доживотен и ако утре въпросният търговец реши,че не е добра идея да обвързва името си финансова пирамида и прекрати договора, баба Гицка пак ще си купи сирене и маслини, но няма да може да ползва безценната пластика от 50лв на компанията, която й осигурява 10 стотинки отстъпка. Нека партньорите на Saveway намерят време да попрегледат един-два сайта на истински мрежови компании. Вероятно ще им направи впечатление,че тези компании имат продукт-консуматив, който е разработен от екипа занимаващ се с развойна дейност в компанията и предполага многократно закупуване.Откъде ще дойде печалбата тогава в Saveway? От включването на нови партньори, които да заплатят нереално високи суми за да получат "куче в чекмедже" и обещания, много големи обещания за бързи и лесни печалби /виж втори критерий/.
- Картата и бизнес центъра не са продукти, които ще закупите многократно. Те ви дават възможността да въвлечете други хора в пирамидата, защото това е единствения начин да си върнете инвестицията. Разбирам,че тези аргументи могат да звучат шокиращо за много партньори на Saveway и да ги накарат сериозно да преосмилят бъдещето си поведение. Ако вие сте един от тях тогава ви предлагам следната мантра-молитва : "Отче наш, ти който си на небето. Прости моето невежество и финансова неграмотност, които ме въвлякоха да платя стартов пакет на Saveway. Приемам,че това е цената на моето невежество и давам обет да чета и да се образовам преди да започна да правя бизнес. Обещавам да си хвърля картата, да си анулира кода в компанията и да разкажа на всички мои познати и приятели, за да ги предпазя от тази грешка. Нека по този начин изкупя вината си. Амин."
Журналистът Веселин Желев казва следното по повод рейтинга на Бареков в предизборната кампания : "Следете рейтинга и изборните резултати на Бареков.Те са важни, защото са индекс за видиотяването на нацията. Тя все повече отхвърля това, което знае и може да мисли. Колкото повече обеднява, толкова повече се видиотява. И колкото повече се видиотява, толкова повече обеднява. "
За мен индекс за видиотяването на нацията е и броят на партньорите на Saveway. Хубавата новина е,че растат членовете на групата във фейсбук - Игнорирай СЦИ, спаси приятел https://www.facebook.com/groups/sci.ignore/ Хубава новина е,че КЗП официално излезе със становище, което наложи компанията да закрие офиса си в България и да се регистрира под ново име в Германия. Страхотно е, че все повече партньори на компанията разбират нейната истинска същност и категорично се разграничават от нея. Поздравления за тези, които имат куража да си признаят,че са допуснали грешка и са достатъчно силни да не въвличат другите тази пирамида. Силно се надявам техният брой да продължи да расте.
В заключение : за да правите бизнес ви трябват сериозни знания и доста четене на професионална литература. Той /бизнесът/ се прави първо със знания, а след това с вяра. Вие как избирате да го правите?
Blogger Comment
Facebook Comment