Agel, "лидери" и "каскети"




Замисляли сте се защо в България нямаме истински млм лидери? Не се опитвайте да ми пробутвате  идеята, че дребни мошеници, които благодарение на ловките си манипулативни техники,  са се придвижили напред в някоя компания,  могат да бъдат дефинирани като лидери. Лидерът е човек, който дава, мотивира, вдъхновява и кара хората да искат да се превърнат в по-доброто „аз“ на това, което днес са били.
В този пост и следващият ще се опитам да дам част от отговора на този въпрос.
Мисля,че в основата е разликата  между профилът на западния бизнесмен и този на българският. Нека дефинираме българският бизнесмен. В масовият случай, той е от работническо-селски произход , има склад на Илиянци, внася контейнери от Китай и препродава стоката. За него интернет опира до това  да има профил във фейсбук, за да качва снимки от поредното пиянско парти, но той не ползва мейл по презумпция и не работи с този инструмент за да си води  бизнес кореспонденцията.  Спокойно бихме могли да наречем този бизнесмен – тип "каскет" и нека за краткост използваме този термин. За разлика от него, западният бизнесмен има сериозно образование, чете си мейла постоянно, отговаря в рамките на 24часа и знае каква информация да търси, когато му правят предложение за старт на нов бизнес.  
И така идва ден в който „каскетът“ е поканен да чуе една невероятна идея за бизнес и той с готовност отива на посоченото място, в посочения час. Презентацията е за американската компания Agel и възможностите, които дава на всеки един от нас. „Каскетът“ ще се интересува основно от две неща : колко ще изкара от продажбата на продукти и какви са най-големите бонуси, които могат да се заработят.  Разбира се, ако презентацията е направена добре, той ще получи отговор и на двата. 
Да допуснем, че вие не сте от типа бизнесмен „каскет“ и правите разлика между  американска компания и такава от Анадола примерно. Без да сте завършил Харвард или Оксфорд ще ви е ясно,че има една много важна информация, която трябва да потърсите преди да вземете решение дали искате да си партнирате с тази компания : кой е собственика, каква му е  визията и как точно управлява компанията.  Така ще попаднете на статията за Глен Дженсън и ще разберете, че след като е основал компанията,  той е поканил един инвестиционен фонд за партньор. Venture Capital (VC) освен,че става партньор на Глен Дженсън в Agel,  решава в един момент, че основателят не е нужен и му взема акциите.  В момента тече съдебно дело между Глен Дженсън и VC. Искате ли да си партнирате с компания, която е постъпила така с нейния основател? Каква гаранция имате,че тяхното отношение към вас ще бъде коректно?  Можете да продължите с търсенето на информация и ще откриете,че  оборотът на компанията расте до 2009година и след това започва стремглавода пада. Горе-долу по времето, когато инвестиционния фонд се разделя с Глен Дженсън. Доказателство,че за успеха на този бизнес са важни не парите, а знанията. Вашите познати продължават да ви агитират да се присъедините към компанията, защото там е флагманът на млм индустрията – не кой да е , а самият Ранди Гейдж и негова първа линия е небезивестният Ата Мамедов.  На база придобитата информация вие сте наясно,че е въпрос на време тази компания да започне да се „пропуква“ и нейните лидери да я изоставят. И нещата се случват. На 7.11.2014 Ата Мамедов пише открито писмо до Ранди Гейдж в което го обвинява, че не е получил комисионните си за година назад и му е била отказана възможността да си продаде структурата. Не ме разбирайте погрешно – аз много харесвам Ата Мамедов …..в ролята му на страхотен манипулатор. За много хора той е лидер, но нека задам няколко въпроса към тези, които го виждат в тази светлина:
  •             Ако вашият спонсор не е Къдринка Мериносова от Долно Уйно, а самият Ранди Гейдж, който компанията развява като Самарското знаме на всеки „ивент“ (събитие), колко време ще ви бъде нужно да разберете, че той е спрял да работи с тази компания и всъщност не е активен? Месец, година или веднага ще стане ясно? Ако вие не сте Грую Иванов от същото село, а Ата  Мамедов лесно ли ще скрият от вас този факт, че вашият спонсор се е отказал от компанията? 
  •      Лидерско ли е Ата Мамедов да твърди, че не и бил в течение на тези факти?
  •       Кое е лидерско във факта,че компанията не ви изплаща бонуси, а вие водите вдъхновяващи презентации с цел привличане на нови дистрибутори?
  •      Кое е лидерско във факта, че се опитвате да си продадете структурата на компанията,  но не казвате това,  а продължавате да водите презентации да внушавате на хората,че това е„най-добрата компания в света“ за правене на бизнес?
  •      Кога истинският лидер трябва да каже истинските факти? Когато му откажат комисионните и откажат да му купят структурата?  Тогава ли трябва лидерът да каже как точно стоят нещата?
  •     Дали писмото на Ата Мамедов е продиктувано от лидерски качества или е отмъщение на човек, който се чувства излъган и предаден?
  •      Нужно ли е да продължите да следвате такъв човек и да му вярвате за новата компания  в която той ще се опита да ви регистрира?   
Това са въпроси. Всеки може да си отговори сам на тях и да прецени как да действа.  Факт е, че в момента Ата Мамедов  насочва хората към друга американска компания с безумно стиснат маркетингов  план и недоказани качества на продуктите.  Компанията Jeunesse Global твърди,че е лидер в anti-aging индустрията. Факт, който категорично не отговаря на истината.  Много преди появата на тази компания на пазара се появява Nu Skin и тези, които са се интересували от мрежови компании са наясно, че оборотът, който прави Nu Skin и продуктите, които предлага няма как да имат конкуренция. Nu Skin предлага  патентованият уред Галваник спа с който  чрез променлив галваничен ток дава възможност на продуктите да достигнат до шести слой дълбочина на кожата. Как точно продуктите на компанията Jeunesse  Global достигат в дълбочина на кожата при условие,че се нанасят с пръсти? 
         Да сравним научните консултативни съвети на двете компании :
      Да се върнем на това, което би вълнувало нашият бизнесмен „каскет“ – маркетинговият план и какво може да заработи. Стартови пакети са както следва : 200долара (100точки) , 500долара (300точки), 800 долара (400 точки) , 1099 долара (500 точки).  Регистрирате две линии и в първата правите 600 точки (1200 долара ) ,  а във втората 300 точки (600долара) . Казано с две думи оборот за 1800 долара. Щедрият маркетингов план ви изплаща 35долара комисионна, което ще рече 1,9% възвръщаемост. Да коментирам ли това? 
      Да , получавате комисионна от всеки стартов пакет, но хайде да помислим сега :Ако нивото ви на английския  ви е "Кажи баба тенкю" , а това на руския : "Асансьор закирпиденчился", къде казахте, че ще правите мрежа? В България ли? Какъв е потенциалът в България  за закупуване на пакети от 1099 долара (1714лв по днешният курс )? Нека не забравяме, че в момента в България вършеят две финансови пирамиди, които вече са прибрали парите на доста финансово неграмотни хора, а тяхното предимство е, че обещават да получите пари срещу „нищоправане“. Малък пазар, силна  конкуренция от финансови пирамиди и много бизнесмен-„каскет“, който със сигурност ще повярва на всичко, което му каже лорд  Е. Минчев, но дали ще повярва на вас?
      И така имам една добра и една лоша новина за вас.  
      Лошата е, че ако следвате „лидери“, които работят на други пазари, а не на вашият, доказано работят за собственият си интерес, вероятността те да закусват с черен хайвер  и кафе, а вие със сух хляб и вода е много голяма. Добрата новина е, че всеки може да успее в този бизнес, ако започне да мисли със собствената си глава, да се развива и да търси компания, която може да предложи продукти на над 90% от хората във вашата държава, защото комисионните идват от оборота.  
      Успех на всички колеги и дано повече „каскети“ да решат да се трансформират в мислещи млм професионалисти.   






Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар