Връзката между промяната и личната отговорност



Много често се питам, защото хората отказват тази чудесна възможност : да бъдат партньори в мрежова компания и да работят за себе си.Търсила съм отговорите на различни места, но в крайна сметка, едно нещо остава водещо : поемането на лична отговорност. За съжаление
обществото, семейната среда, институциите ни учат на точно обратното : как да избягаме от личната отговорност, как да я размием и в крайна сметка да се чувстваме спокойни за неуспехите си.Повечето хора предпочитат да работят на трудов договор, не защото харесват работата си или заплащането си и колектива в който са, а защото има върху кого да стоварят вината, затова, че не са оценени достатъчно добре, затова, че не са платени колкото им се полага и т.н. Чували сте : " Моят шеф не може да ме оцени и затова заплатата ми е толкова ниска." Чудесно е, когато има на кого да стоварите вината, нали?
Ето какво казват Том Шрайтер и Антъни Робинс за личната отговорност:
Том Шрайтер:
"Ако чакате някой да дойде и ви мотивира, какво ще се случи, ако този някой не се появи?Ще си останете немотивиран до края на живота си ли?
Сигурно и на вас ви се е случвало да се появи нов дистрибутор и да ви каже:
"Ох, много ми е трудно да бъда успешен, защото моят спонсор не ме подкрепя.Аз се нуждая от повече помощ и разбиране.Защо моят спонсор просто не създаде група за мен?Защо моят спонсор не се обади на потенциалните ми партньори и не направи презентация на хората, които биха се включили към мен?"
Като лидери, можем само да се усмихнем, когато получим телефонно обаждане като това.Наясно сме,че този дистрибутор се опитва да избяга от личната отговорност и търси върху кого да хвърли вината за собствените си неуспехи.Как бихме могли да
реагираме в такава ситуация? Бихме могли да опитаме със следния въпрос: "Какво в действителност очакваш твоя спонсор да направи за теб и кое е това,което не плануваш да свършиш ти самия?"
Няма гаранция, но много дистрибутори след такъв въпрос може и да започнат да поемат личната отговорност за бизнеса, който са поели да правят те самите.
Антъни Робинс - 365 урока по самоусъвършенстване
"Винаги съм се гордял с умението си да предизвиквам трайни промени почти у всеки човек. Един ден обаче грубо ме свалиха на земята, когато към мен се приближи мъж, на когото преди години бяп помогнал да спре да пуши. Той измъкна от джоба си пакет цигари и заяви:
- Провалихте се!
- Какво искате да кажажете? – попитах, любопитен да узная какво се беше случило.
- След сеанса ни не пуших две години и половина. Но после един ден бях в стрес, запалих и оттогава пуша- Вие сте виновен. Не ме програмирахте правилно!
Въпреки, че думите му далеч не бяха любезни, този мъж ми поднесе огромен дар. Той ми напомни, че човек трябва да поеме лична отговорност за промяната си. Никой не може да ви „програмира“. Вие сами трябва да се програмирате.
Всяка промяна ще бъде временна, ако сами - не някой друг - не поемем отговорността за нея. По-конкретно, трябва да възприемем следните три ключови убеждения:
1. Това трябва да се промени. Убеждението, че бихме искали да се промени не е достатъчно.
2. Аз трябва да го променя. Другите може да ме научат, но отговорността е моя.
3. Аз мога да го променя. Аз съм създал онова, което преживявам, следователно, мога да го променя."
Успех в личното програмиране и помнете, че за него сте отговорни САМО ВИЕ!
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар